20 Mart 2017 Pazartesi

UNUT BENİ YEMEĞİ




En sevdiğim yemek ‘Unut Beni’ yemeğidir. Biraz zahmetli bir yemek olduğundan, ‘ beni  yılda bir kere ye, sonra unut ‘ dermiş yemek sana diyor sevgili yazarımız Zeliha Torun...

Vee bu muhteşem yemeğin tarifini de bizlere vermeden duramıyor...


UNUT BENİ
MALZEMELERİ :
1 su bardağı Nohut, 1 paket pirinç unu, 250 gr. çiğ köftelik kıyma, 1 çay bardağı katı yağ, 2 yemek kaşığı kadar biber ve domates salçası, yarım kilo kadar kuşbaşı et, karabiber, tuz, nane, çok az limon tuzu

UNUT BENİ
HAZIRLANIŞI 
Nohut ve et haşlanıyor.
Çiğ köftelik kıymamıza tuz, karabiber ve pirinç unumuzu da ekleyerek yoğuruyoruz. Nohuttan bir gıdım daha ufak olacak şekilde yuvarlıyoruz.
(Yılda bir denilmesinin sebebi bu minik yuvarlaklar )
Minnacık yuvarlak köftecikler yapıyoruz ve kaynamış suda haşlıyoruz.
Margarinimizi eritip, salçalarımızı ve nanemizi katıyoruz.
5 su  bardağı  kadar su ekleyip, limon tuzundan da azıcık atarak kaynamasını bekliyoruz.
Kaynayınca pişmiş olan nohut, et ve köftelerimizi ekliyor 20 dakika daha kaynatıyoruz.
Altını kapatınca da afiyetle yiyoruz...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder