19 Ağustos 2017 Cumartesi

Hayallere ulaşmak mı gerçeklerle yaşamak mı? Sinem Çelebioğlu

Hayallerine ulaşmayı mı, gerçeklerle yaşamayı mı seçersin? Herkesin kendi hayatını yeniden yazabileceğine inanıyorum… 




Okumayı ve yazmayı çok sevdiğimden böyle bir hayalim hep vardı. Değerli yazarlarımızla o kadar güzel kitap projeleri yaptık ki her seferinde kendi kitabımın da matbaadan gelişini düşlerdim. Ve sonunda hayalimi gerçekleştirdim.



Öncelikle sizinle söyleşi yapma fırsatı verdiğiniz için teşekkürler.
Sinem Çelebioğlu kimdir? Bize kendinizi kısaca tanıtabilir misiniz?
İstanbul doğumluyum. Çocukluğumdan beri okumayı ve yazmayı bir tutku olarak benimsedim. Mesleğimin de kitaplardan uzak olmaması için hem lisans hem de yüksek lisansımı Türk Dili ve Edebiyatı üzerine yaptım. Akademisyenliğimin yanı sıra on iki yıldır yayıncılık dünyasındayım ve altı yıldır Doğan Egmont’ta çocuk ve genç yetişkin kitaplarının editörlüğünü yapıyorum.

Şans Kurabiyem sizin ilk kitabınız. Roman yazmaya sizi teşvik eden ne oldu?
Okumayı ve yazmayı çok sevdiğimden böyle bir hayalim hep vardı. Değerli yazarlarımızla o kadar güzel kitap projeleri yaptık ki her seferinde kendi kitabımın da matbaadan gelişini düşlerdim. Ve sonunda hayalimi gerçekleştirdim.

Şans Kurabiyem kitabınızın ön kapak arkasındaki şiir gibi hayal ettikleriniz neler?
Herkesin kendi hayatını yeniden yazabileceğine inanıyorum. Bu nedenle silmemiz gerekenleri silip yaşamak istediklerimizi yaşayabileceğimiz ve yeni bir ben ile hayata yeniden başlayabileceğimizi düşünüyorum. Ben de bu kitapla bu adımı attım.

Kitabınızı yazarken nasıl hazırlıklar yaptınız? Yemek kursuna gittiniz mi meselâ? 
Benim hazırlığım, içimdekileri biriktirmekti. Zamana yaydım her şeyden önce. Hissettim. Hızlı bir kurgu oluşturmadım. Üstkurmaca tekniğinden karakterlerin oluşumuna kadar uzun uzun düşünerek ön hazırlığımı tamamladım. Fakat hiç yemek kursuna gitmedim.  Çünkü hayalimde bir kurs yaratmak istedim. Gitseydim gözlemlerimden çok yararlanır, var olan bir mekanı yansıtırdım. Oysa ben Mavi karakterinin gerçekten hayal ettiği bir kurs sürecini yazmalıydım çünkü Mavi de hayatında hiç kursa gitmedi.

Kelimeler nerede, ne zaman kalemin kâğıtta raks etmesini sağlıyor?
Zaman olarak genelde geceleri, mutlaka müzik dinleyerek yazmayı seviyorum.

Yazı yazmak sizin için ne ifade ediyor?
İnanılmaz mutlu ediyor ve rahatlatıyor.

Okumayı sevdiğiniz Türk ve Dünya yazarları kimlerdir?
Hem Türk hem Dünya klasikleri vazgeçilmezimdir. Eski dönem edebiyatının her zaman benim için yeri ayrıdır. O nedenle ayırt etmem çok zor.

Benim bir de yemek kültür bloğum var. Yemek yapmak ve yemek yemek ile aranız nasıl?
Yemek yemeyi çok severim ama sadece karnımı doyurmak için yapmayı sevmiyorum. Yemek yaparken gerçekten emek verir ve en basit malzemelerle hazırlansa bile ortaya çıkan sonuçtan mutlu olurum. Ve yemek yaparken de kesinlikle müzik dinlemeliyim. 

Farklı kültürlere ait yemekleri sever misiniz?
Evet, çok severim. Hem tatmayı hem de araştırmayı. Şans Kurabiyem‘de de bu yüzden çok farklı kültürlerden tarifler kullandım; Kore mutfağından japchae, İspanya’dan paella ve tabii ki Osmanlı mutfağından ayva dolması ve paluze gibi…

Yemek yapmak yazı yazmak… İçinizde hangi duyguların esmesine neden oluyor?
Her ikisinde de ortaya bir eser çıkarıyorsunuz. Bu da ciddi şekilde motive eden bir duygu.

Sevdiklerinize özel günlerde yaptığınız bir yemek tarifini bizimle paylaşır mısınız?
Kitabımda da zevkle yazdığım Paluze tatlısını paylaşmak isterim.

Malzemelerimiz : 
Kuru meyveler (4-5 adet incir, kayısı, üzüm, vişne vs…) 
Bir kahve fincanı kadar ceviz, su, nişasta, şeker, tarçın. 

Önce meyveleri küp küp kesiyoruz ve suda ıslatıyoruz. Beş bardak suya dört çorba kaşığı nişasta ve yarım su bardağı şekeri ekleyip karıştırıyoruz. Ben mevyeler de şekerli olduğundan az tutuyorum şekeri ama asıl tarife göre bir bardak da katılabilir. Farklı kuru meyveler de tercih edebilirsiniz, hurma gibi… Karıştırdıktan sonra meyveleri ve iri doğranmış cevizleri ekliyoruz ve üzeri göz göz olana kadar karıştırmaya devam ediyoruz. 
Kaynadıktan sonra da altını iyice kısıp beş altı dakika daha karıştırıyoruz. 
Son olarak kaselere boşaltıp soğuması için dolaba koyuyoruz. 
Üzerine tarçın ekleyebilirsiniz seviyorsanız. Hafif ve lezzetli bir tatlı.
Kase yerine dikdörtgen bir kaba koyup soğuduktan sonra kesip çıkararak da tabağa koyabilirsiniz
Kıvamının tutması çok önemli. 
Dağılmadan ama titreyen bir pelte kıvamında olması gerek.
Tüm okuyucularıma afiyet olsun...



Gelecek ile ilgili projelerinizden söz eder misiniz?
Çocuk kitapları hazırlamaya devam ederken bir de çocuk kitabı projem var yakın zamanda.

Yazmak isteyenlere nasıl tavsiyelerde bulunursunuz?
Yazarken kendi editörü olmalarını tavsiye edebilirim. Eğer metinden uzaklaşıp okur gözüyle yazdıklarına bakabilirlerse hem kurgunun gidişatını hem merak unsurunu doğru dengeler hem de karakterlerini ayakları yere sağlam basacak şekilde oluştururlar.

Röportajı yapan siz olsaydınız, sorulmamış hangi soruyu kendinize sorardınız?
Şans Kurabiyem, ismiyle dikkat çeken bir kitap. Okurları nasıl bir hikaye bekliyor?, diye sorardım.
Şans Kurabiyem, iç içe iki hikayeden oluşuyor. Yaptığı hatalar yüzünden kendini suçlayan ve üç sene önce biten ilişkisinin yaralarını bir türlü saramayan yirmi sekiz yaşındaki Mavi, uyuyamadığı bir gece vakti bilgisayarının başına geçiyor ve kendi hayatını yeniden yazmaya başlıyor. Okurlar, hem Mavi’nin yaşadıklarına hem de hayallerine kavuşturduğu yeni karakterinin eğlenceli hikâyesine ortak oluyorlar. Roman bittiğinde neden isminin Şans Kurabiyem olduğunu da gülümseyerek anlayacaklar.

Röportaj teklifimi kabul edip içtenlikle cevapladığınız için teşekkür ederim.
Ben teşekkür ederim, çok keyifliydi..

Lale Bollukcu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder